Virginia Shea 10 käsud - (5. NÄDAL)

 Kui päris aus olla esialgu kui hakkasin interneti kasutada ьa ei teadnud, et Internetis on mingeid väljaütlemata käitumisreegleid ja mõtlesin, et võin õelda kõik mis tahan kuna see on ju Internet - piiramatu mängumaaga, kus pole ei õpetajaid, politseinikke ega pahast vanaema. Põhimõttelislt nii ongi, aga oleme ju inimesed ja peame teineteist austama ja teisi aravmusi.

Minu kogemused:

1. Ole inimene

Püüan tänapäeval suhelda inimestega nagu reealses elus - mõtlen enne kui midagi kirjutan. Kuna kindlasti igaühel on "Interneti kasutamis jäljed" ja kõik info internetis kuskil salvestatud ongi.


2. Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus

Varem meeldis mulle ka Internetis "trollida" ja tuua inimesi emotsioonide juurde kuna see oli lõbus nii mulle kui ka teitele inimestle näiteks mingis chattis. Teisest küljest on see hea, sest sa saad kuulda arvamust ka teiselt poolt, kui see on mõistlik.


6. Jaga oma teadmisi

 Omal ajal meeldis mulle väga üks MMORPG mäng - Aion, mida õppisin väga hästi ära ja teadsin erinevaid strateegiaid rasketest "dungen" läbisaamiseks. Tahtsin oma teadmisi teistega jagada ja kirjutasin foorumis erinevaid juhendeid, et inimestel oleks lihtsam mängust aru saada ja teiste aega säästa.


8. Austa teiste inimeste privaatsust

Oma Interneti-kogemuse põhjal on mul olnud palju tuttavaid inimestega, keda ma pole otse näinud. Austasin nende privaatsust ja põhimõtet puudus mul igasugune huvi kust nad on ja mida teevad reaalses elus.

10. Andesta teistele nende eksimused 

Internet on vaba ruum ja loomulikult ei tasu kõike südamesse võtta ega kellegi peale solvuda. Nüüd ma ei mäleta enam midagi, mis mind närvi ajas. Muidugi on parim variant inimesi andestada ja temaga lihtsalt mitte suhelda või lihtsalt ära blokeerida.


Kokkuvõtteks, tahan õelda, et kindlasti on vaja õpetada koolilastele Internetis käitumise eetilisi standardeid kuna lapsed tavaliselt kõike toxic'ud Internetis. 

Комментарии

Популярные сообщения