Mitmikmängud ja piipar - (2. NÄDAL)

Mitmikmängud 

Raske on ette kujutada, et mitmikmängud eksisteerisid enne Internetti, sest Counter Strike või Dota 2 tulevad esmalt meelde. Kuid päris esimene mitmikmäng ilmus 1973. aastal.  Mängud Maze War, Empire ja Spasim loodi umbes samal ajal. Näiteks Empire ja see töötas maailma esimeses PLATO e-õppe süsteemis.  Arvestades asjaolu, et juba 70 ndatel oli sellel sadu terminale üle maailma, mida ühendas üks võrk, oli mitme mitmikmängu Interneti kaudu loomine selle jaoks vaid aja küsimus.


Mäng ise oli üsna lihtne: eesmärk oli vallutada galaktika, mis hõlmas 25 planeedisüsteemi ja 4 rassi. Mängu alguses sai iga mängija enda käsutusse ühe planeedisüsteemi kolme planeedi ja armeega. Muidugi polnud siin vaja rääkida mingist graafikast - kõike kuvati ühevärvilistel ekraanidel eraldusvõimega 512x512 ja juhtimine manipulaatorite puudumise tõttu toimus klaviatuurilt: näiteks üles lendamiseks. , tuli sisestada 90, alla - 270.

PLATO terminalid suhtlesid hostkanaliga kiirusega 1200 boodi - 4800 bps ehk veidi rohkem kui 0,5 KB / s - tänapäevaste standardite järgi naeruväärne kiirus, kuid siis oli sellest enam kui piisav.

Mäng oli väga populaarne – näiteks aastatel 1978–1985 veetsid kasutajad selles kokku üle 300 000 tunni.


Piipar

Esimeste piiparite ilmumisele 1920. ja 1930. aastatel aitas suurel määral kaasa kiire vajadus mobiilsete hädaabiüksuste raadioteavitamise vahendite järele dispetšeri – ja eelkõige politsei ja tuletõrjujate – kaudu. eelmisel sajandil. Esimesed, kes neid kasutasid, olid politsei ja USA armee.

50. aastate keskel töötas Briti ettevõte Multitone välja ja võttis Londoni haiglas kasutusele isikuotsingusüsteemi, mis koosnes kodeeritud signaalide saatjast ja vastuvõtuseadmetest. Need anti arstidele ja raviasutuse juhtkonnale. Kui oli kiire vajadus kedagi leida, siis saadeti tema vastuvõtuseadmesse (piiksu) individuaalne helisignaal, misjärel võttis tellija igal võimalikul viisil juhtkonnaga ühendust.

Soovitud abonendiga ühenduse võtmiseks peate esmalt telefoni teel ühendust võtma piiparettevõtte operaatoriga, nimetama abonendi numbri ja dikteerima sõnumi.



Piileri suhtlus

Lisaks lülitatakse sisse spetsiaalne saatja - tugijaam, mis edastab soovitud abonendile signaali individuaalsele vastuvõtuseadmele, mis on pidevalt õhu "kuulamisrežiimis" ja vastab sõnumile, mis saabub määratud kordumatule numbrile. sellele. Ja juba aktiivses režiimis olles kuvab piipar ekraanil vastuvõetud teate.

90 ndatel oli piiparitel tõsine konkurent, kellest lõpuks sai nende hauakaevaja – mobiiltelefon.

Комментарии

Популярные сообщения