Kasutuskogemus - (12. NÄDAL)

 Minu arvates kõike suurem muutus kasutuskogemuses Internetis on veebidisain ja "Usability" kuna varem Internetti kasutas väike hulk inimesi - entusiastid, kes oskasid koodida ja kergesi kirjutasid käsku käsiti. Tehnoloogia ja tarkvaratööriistade arenedes on veebidisain kiiresti muutunud. Ja kui alguses said saidid olla ainult tekstipõhised, siis Flashi ja Java tulekuga said nad juba lubada endale värvilist multimeediumisisu.

Ühesõnaga, lehtede varaversioone on tänapäeval peaaegu võimatu kasutada - palju teksti ja linke absoluutselt ebaloogilises järjekorras ja kasutajatele võimalikult ebamugavalt. Otsitavat info oli maksimaalselt raske leida. Lehekülgede värvid on väga kirjud ja lugemata kuna tekst on saranst värvi nagu taust.


Veebitehnoloogiate arendamise peamised etapid:

  • 1990. aasta  - Madala kiirusega sissehelistamisühendused ja HTML-i esimene versioon võimaldasid luua valdavalt tekstipõhiseid saite.
  • 1993-1995 - Arvutustabeli paigutus ja Gif-elemendid aitasid kujundusel muuta värvilisemaks ja lehel oleva teabe korrapärasemaks.
  • 1996-2000 - Flashi tulek on muutunud veebidisaini arengu üheks otsustavaks teguriks, kuna see võimaldas muuta virtuaalse graafika tõeliselt interaktiivseks.
  • 2000. aastate algus - Cascading Style Sheets (CSS, mida ei tohi segi ajada tabelimärgistusega) on võimaldanud sisu ja kujunduse kui veebilehe koostisosade eraldamise. See andis rohkem loomingulist vabadust nii disaineritele kui ka tekstikirjutajatele – nüüd sai sisu arendada disainist eraldi ja vastupidi.
  • 2003-2005 - Web 2.0 tehnoloogia areng on toonud kaasa sotsiaalsete võrgustike kiire arengu, mitmesuguse multimeediumisisu ja kaasaegsete tippseadmete läikiva plastiku stiilis kujunduse esilekerkimise (helitugevuse nupud jne).
  • 2006–2012 - Käimasolev töö HTML5 standardi kallal lõpetas mingil määral Flashi domineerimise ajastu ning tagas dünaamilise video ja muu multimeediumisisu laialdase kasutamise ilma saite koormamata.
  • Alates 2012. aastast - Disainerid kasutavad kõiki saadaolevaid tarkvaratööriistu, et järgida kaasaegseid suundumusi informatiivsete saitide loomisel, kus peamist rolli mängivad lihtsus, graatsia, graafika ja kasutatavus. Keeruline mahuline graafika annab teed lakoonilisele 2D-disainile.
Tänapäeval on tendents minimalismile – minimaalselt teksti, ühevärvilist tausta, mugavat ja loogilist lehtede paigutust jne. Hea näide selles mõttes on apple.com


Kõik pealingid mida kasutajad võiks otsida on lehekülje üleval. Otsingu kaudu võiks kiiresti leida midagi spetsiifilist. Ja lehekeüle allpool asuvad mingid kontaktid, Privacy Policy, Terms of Use  - kõik kohustuslik asjad, mis kindalsti peavad olla aga tavaliselt üldkasutajale pole vaja.

Kokkuvõtteks, tahaks õelda et lehekülgede disain peaks olema nii lihtne ja minimaalse sisenemisläviga, et, mingi vanaema saaks kergesti teha oma asjad, näiteks internetpangas.

Комментарии

Популярные сообщения